Wedstrijd informatie

Hieronder staat een uitleg van alle soorten wedstrijden waaraan ZENO zwemmers meedoen.
Al deze wedstrijden worden in KNZB-verband gezwommen.

25/50m wedstrijden

Bij deze wedstrijden worden er alleen maar 25 en 50 meter afstanden gezwommen. Je zwemt tegen jouw leeftijdscategorie en kunt bij elke wedstrijd op de eerste afstand een medaille behalen (deze afstand verschilt per wedstrijd).

Hoe vaak: 6x per jaar en 2x finale.

Welke leeftijd: Iedereen.

Inschrijfgeld per wedstrijd: 5,50 euro.

Bij deze wedstrijden wordt een niveau indeling aangehouden van A t/m E niveau. Alleen C, D, en E zwemmers mogen meedoen met de 25/50 meter wedstrijden.

Deze niveau-indeling vind je hier.

Minioren-junioren wedstrijden

Bij deze wedstrijden worden er zowel 50, 100, 200 als 400 meter nummers gezwommen. Er kunnen medailles worden verdiend op elk programmanummer. De kinderen die hieraan mee mogen doen zijn de minioren 2 t/m 6 en de junioren 1 t/m 4 jongens (2010 t/m 2002) minioren 2 t/m 5 en junioren 1 t/m 3 meisjes (2010 t/m 2004).

Hoe vaak: 3x per jaar

Welke leeftijd: Zie boven

Inschrijfgeld per wedstrijd: Kan verschillen, binnenkort meer duidelijkheid

VHTV wedstrijden

Bij deze wedstrijden worden er zowel 50, 100, 200 als 400 meter nummers gezwommen. Er worden bij elke wedstrijd medailles uitgereikt op 1 afstand.

De zwemmers die hieraan mee mogen doen zijn de Junioren en ouder.

Hoe vaak: 4x per jaar

Welke leeftijd: Zie boven

Inschrijfgeld per wedstrijd: ongeveer €5,50.

Limietwedstrijden

Voor deze wedstrijden kun je je inschrijven als je graag meer wedstrijden wil zwemmen of voor een bepaalde afstand zodat je hierop een limiet kan zwemmen. Iedereen die Junior of ouder is kan hieraan meedoen.

Hoe vaak: Hangt af van het aantal keer dat je nodig hebt of wil doen.

Welke leeftijd: Junioren 1 t/m 4, Jeugd 1 en 2 jongens, Senioren Heren (2005 en ouder) en de Junioren 1 t/m 3, Jeugd 1 en 2 meisjes, Senioren Dames (2006 en ouder).

Inschrijfgeld per wedstrijd: Verschilt per wedstrijd

Overige wedstrijden

Hieronder vallen alle ‘’losse’’ wedstrijden. Hieronder wordt kort uitgelegd wat de verschillende wedstrijden zijn die in het schema staan:

Bubble toernooi:

Weekend veel zwemmen, dansen, eten, drinken en heel veel gezelligheid!

Paragon toernooi/Internationale:

Tweedaags toernooi met vooral 100m afstanden.

Ranomi-cup:

Dit is een jaarlijks terugkomende wedstrijd bedoeld voor de junioren van het noorden die dan gaan uitvechten wie het aller snelste is dus misschien in de toekomst Ranomi Kromowijojo gaat opvolgen.

1-uursestafette:

Met een team van minimaal 6 en maximaal 10 een uur lang een voor een het water in met als doel om zoveel mogelijk meters te maken in 1 uur.